نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

پیش‌خور پاداش آسیایی پرسپولیس| سرخپوشان در گیرودار بدهی‌های دلاری!

  • کد خبر: ۵۳۹۱۴
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
پیش‌خور پاداش آسیایی پرسپولیس| سرخپوشان در گیرودار بدهی‌های دلاری!
از ۸۰‌میلیارد درآمد سرخ‌پوشان، ۷۰‌میلیارد‌ش هزینه شده است و می‌توان گفت دیگر خبری از پاداش آسیایی نخواهدبود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ پرسپولیسی‌ها در یک اقدام عجیب پاداش‌هایی را که از لیگ قهرمانان به دست آورده بودند، اصطلاحا پیش‌خور کردند! در روز‌هایی که پرسپولیس خودش را برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کرد، سایه تهدید برانکو روی سر این باشگاه سنگین‌تر می‌شد و از‌این‌رو مدیران وقت باشگاه تلاش زیادی انجام دادند تا با تأمین پول حتی به‌صورت قرض، مطالبات مربی کروات را بپردازند.

در‌همین‌حال پس از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا و بازگشت به تهران، مهدی رسول‌پناه، به پشتوانه پاداش حداقل دومیلیون‌دلاری‌AFC، مبلغ ۱۳‌میلیاد تومان قرض گرفت تا با تبدیل ریال به یورو، تمام مطالبات باقی‌مانده برانکو را پرداخت کند. پس از جدایی او، مدیران جدید هم به پشتوانه پاداش آسیایی، ۱۵‌میلیارد تومان از یکی از اپراتور‌های تلفن‌همراه قرض گرفتند تا پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا، مطالبات فصل گذشته بازیکنان را بپردازند. آن‌ها به امید اینکه با قهرمانی در لیگ قهرمانان، درآمد حدود هفت‌میلیون‌دلاری نصیب باشگاه می‌شود، منابعی را تأمین و به بازیکنان پرداخت کردند تا تیم با روحیه مضاعف راهی بازی فینال شود، اما حالا که دست پرسپولیس از جام کوتاه مانده است، باید گفت پرسپولس درگیر یک بحران مالی بزرگ شده است.

بودیمیر نیز علیه پرسپولیس رأی گرفت

ماریو بودیمیر، مهاجم اهل کشور کرواسی، که در نیم‌فصل دوم از لیگ هجدهم به پرسپولیس پیوست، برای دریافت مطالبات خود از باشگاه به فیفا شکایت کرده بود که پرونده مورد اشاره به دادگاه حکمیت ورزش ارجاع داده شد. طبق اعلام دادگاه‌CAS، این پرونده از روند دادرسی خارج شده و با‌این‌حساب، آخرین رأی دفتر حل اختلاف فیفا به‌عنوان رأی نهایی مورد قبول واقع می‌شود.
 
در این رأی آمده بود باشگاه پرسپولیس باید ۴۷۵‌هزار یورو به علاوه ۵ درصد سود سالیانه به حساب این بازیکن پرداخت کند که در صورت عدم پرداخت مطالبات بودیمیر ظرف مدت معین، ۳ پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پرسپولیس، بسته خواهد شد و بعد از پرداخت پول، این محرومیت از بین می‌رود. همچنین بعد از محرومیت از ۳ پنجره نقل‌و‌انتقالاتی و در‌صورتی‌که پول پرداخت نشود، پرونده به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد. باشگاه برای این منظور کمتر از ۲ ماه دیگر فرصت دارد.

باشگاه پرسپولیس پس از عدم پرداخت مطالبات گابریل کالدرون، سرمربی فصل گذشته خود، با شکایت این مربی در کمیته انضباطی فیفا روبه‌رو شد تا به پرداخت ۵۸۰‌هزار دلار به وی محکوم شود. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که بهتر از هر شخص دیگری می‌داند سرخ‌پوشان دوباره در دادگاه عالی ورزش محکوم می‌شوند، چاره‌ای جز پرداخت طلب سرمربی پیشین پرسپولیس ندارد.
 
سرخ‌پوشان حالا مجبور به پرداخت نزدیک به ۲۰‌درصد از این پاداش بابت بدهی به کالدرون است تا تکلیف اولین خروجی پول از منبع پاداش نایب‌قهرمانی این تیم مشخص شود. یعنی در‌واقع باید گفت اگر در خوش‌بینانه‌ترین حالت، با توجه به تحریم‌های موجود، پرسپولیس بتواند جایزه آسیایی خود را دریافت کند، بخشی از آن پیشاپیش خرج شده و بخشی هم باید به بدهی‌های خارجی اختصاص یابد و در عمل از جایزه آسیایی عایدی نصیب باشگاه نخواهد شد.
 
بر اساس اسناد الحاقیه کارگزار و پرسپولیس، کارگزار تا پایان فصل تعهد پرداخت ۴۳ میلیارد و ۵۰۰‌میلیون دیگر را دارد که بر اساس یکی از بند‌های همان الحاقیه، ۱۵‌میلیارد‌و‌۵۰۰‌میلیون بابت بدهی باشگاه به کارگزار کسر خواهد شد؛ یعنی سرخ‌ها تا پایان فصل از تنها‌منبع درآمدی خود، فقط ۲۸‌میلیارد تومان درآمد خواهند داشت. این درحالی است که پرسپولیس تا امروز فقط ۱۰‌درصد مطالبات بازیکنان و کادر فنی را در فصل جدید پرداخت کرده است و در کنار طلب ۹۰‌درصدی تیم، هزینه‌هایی همچون جذب بازیکنان جدید را نیز در پیش دارد.

درآمد ۸۰‌میلیارد‌تومانی، خرج ۷۰‌میلیاردی!

باشگاه پرسپولیس علاوه بر پاداش نایب‌قهرمانی خود در آسیا مبلغ ۱۲۰هزار دلار دیگر نیز بابت انتقال بشار رسن به القطر قطر دریافت می‌کند. در‌واقع مجموع دریافتی‌های ارزی پرسپولیس حدود ۸۰‌میلیارد تومان (با احتساب نرخ ارز آزاد در بازار) خواهد بود. این در‌حالی است که سمیعی قبل از دریافت این مبلغ باید فکری برای پرداخت ۷۰‌میلیارد تومان از بدهی‌های ارزی و ریالی پرسپولیس کند. تحریم‌های بانکی تاکنون مانع از انتقال پاداش باشگاه‌های ایرانی از‌سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا شده است. از‌این‌رو بعید نیست سمیعی همچون مدیران قبلی مجبور به نامه‌نگاری با این نهاد‌ها برای پرداخت پول به طلبکاران خارجی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->